top of page

7 כללי זהב שיסייעו לכם להרוויח יותר מהמערכת הסולארית שלכם

החלטתם להתקין מערכת סולארית על גג הבית? מצוין. כעת נותר רק לוודא שהיא אכן תפיק את הרווח המקסימלי עבורכם.

הנה כמה עובדות חשובות הקשורות לתחזוקת המערכת הסולארית, ותעזורנה לכם להגדיל משמעותית את התשואה שלכם.

שני המרכיבים העיקריים של המערכת הסולארית הם הפאנלים וממיר מתח, שתפקידו "לתרגם" את קרני השמש המפיקות מתח בפאנלים, למתח של 220V המתאים למכשירי החשמל הביתיים שלנו. על מנת שזה האחרון יבצע את עבודתו נאמנה, יש להקפיד על מספר כללים עיקריים:

  1. השפעות חום וקור - בניגוד לפאנלים הסולאריים המצויים על הגג, הממיר סובל מחום ולכן יש למקמו במקום מוצל שמוגן מגשם, ואינו חשוף לשמש ישירה. הפתרון הטוב ביותר הוא למקם את הממיר בתוך ארון ייעודי שהוכן למטרה זו ומוגן ממים ורטיבות, שכן כידוע, חשמל ומים הם לא זוג משמיים.

  2. נגישות – יש להתקין את הממיר במקום שהגישה אליו קלה ומהירה במקרה של תקלה במערכת הסולארית, אך לא לשכוח לשמור על מרחק של לפחות שלושה מטרים מחדר שינה או חדר שהשהות היומיומית בו ממושכת.

  3. שמירה על סביבה נקייה – יש לוודא שפתחי האוורור של הממיר אינם חסומים ע"י צמחיה שגדלה סביבו, קורי עכביש, אבק ועוד, על מנת לאפשר זרימת אוויר תקינה.


ומה באשר לתחזוקת הפאנלים הסולאריים?

גם כאן יש כמה "כללי זהב" שיש לעקוב אחריהם, על מנת למנוע תקלות במערכת והפסדים בכיס.

  1. על מנת שהמערכת תעבוד בשיא תפוקתה, יש להתקין את הפאנלים הסולאריים באופן שלא יאפשר הצללה שלהם. מה יכול לגרום להטלת צל על הפאנלים? עצים גבוהים מגובה הגג, מנדפים, יונים, מזגנים, אנטנות, פירים של מעליות, עליות גג, ארובות של קמינים. הצללה חלקית של הפאנלים עלולה לגרום לתקלות בשל הפרשי המתח ביניהם.

  2. שמירה על ניקיון הפאנלים – הצטברות של אבק, נוצות או לשלשת עופות, עלים שנשרו על הפאנלים, כל אלה עלולים לפגום בתפוקת המערכת.

  3. שטיפה אוטומטית של הפאנלים הסולאריים עדיפה על שטיפה ידנית ויכולה להוסיף לרווח שלכם מהמערכת עוד 3% בשנה. ניתן להתקין צנרת מים מעל הפאנלים שתשטוף אותם באופן אוטומטי מדי יום. אם בחרתם בכל זאת לנקותם באופן ידני, אז אנא רק עם מטלית רכה ומים על מנת לא לשרוט את הזכוכית החיצונית.

  4. התקנת אפליקציית ניטור המערכת הסולארית בטלפון הסלולרי, שתדע לאבחן תקלות בזמן אמת, גם מרחוק, ובכך לאפשר תיקון מהיר שלהן וצמצום הפסדים מיותרים.

זכרו: תחזוקה לקויה של המערכת הסולארית עלולה לגרום לתקלות מיותרות, אובדן הכנסות ובמקרה הגרוע גם לקריסת המערכת. התקנת מערכת סולארית אינה יכולה להתבצע בשיטת "שגר ושכח". השקעתם במערכת שתפקידה להניב לכם הכנסה פאסיבית נאה – הקפידו על תחזוקתה ותגדילו את התשואה שלכם באופן משמעותי.

bottom of page