top of page

יש לי מערכת סולארית ישנה – האם כדאי לי להחליף את הפאנלים כדי להרוויח יותר?

כולנו מצויים במרוץ מתמיד אחר הטכנולוגיות החדשות ביותר, האפליקציות העדכניות ביותר, כל מה שיכול להעניק לנו את התועלת הרבה ביותר. ברוב המקרים אנחנו גם מוכנים לשלם את המחיר – אם זה מותג אופנה יוקרתי או שואב האבק החדיש ביותר. מוצרים וטכנולוגיות משודרגים בעולם במהירות האור. עוד בטרם הספקת להכיר את כל הפונקציות שמציע האייפון החדש שלך וכבר יצאה גרסה חדשה, שמציעה הרבה יותר אפשרויות.

הדבר תקף גם בעולם האנרגיה הסולארית, שלא מפסיק להתחדש ולהשתדרג. חשוב שתדע ששימוש בטכנולוגיות ישנות משמעו הפסד כסף עבורך. על מנת להגדיל את התשואה מהמערכת הסולארית שלך, מומלץ לשדרג את הטכנולוגיה או להחליף את הפאנלים הסולאריים. החלפת המערכת אינה מצריכה השקעה גבוהה מאוד, ומנגד היא תייצר תשואה גבוהה בהרבה. אז איך תוכלו לייצר יותר חשמל ולהרוויח יותר מהמערכת הסולארית שלכם?


1. החלפת פאנלים – מחיר הפאנלים הסולאריים בארץ הולך ויורד, בעוד שהתשואה שתוכל לקבל מהחלפת הפאנלים הישנים בחדשים, רק תגדל. בכמה היא תגדל? בכ- 20-30%, מה שיכול להגיע לסכומים מאד נאים בשורת הרווח. אם למשל יש לכם על הגג פאנלים ישנים עם תפוקה של 235 וואט, אתם יכולים להחליפם בפאנלים חדשים בעלי תפוקה גדולה יותר. כמובן שאפשר להוסיף פאנלים נוספים מעבר לקיימים, במקרה שהגג מאפשר זאת.

2. שדרוג המערכת הסולארית באמצעות החלפת ממירים ורכיבים נוספים במערכת - השימוש באנרגיית השמש כמקור אנרגיה בישראל החל כבר בשנת 2007 ובעלי בתים פרטיים רבים שהתקינו את המערכות הסולאריות על גג ביתם באותם הימים, עדיין משתמשים בטכנולוגיות הישנות ואינם מודעים לכך שהם מפסידים כסף. שדרוג המערכת לטכנולוגיה מתקדמת יותר מייעל את הפקת החשמל, ומגדיל את ההכנסות שלכם בצורה משמעותית. החלפת ממיר ישן בממיר מתקדם יותר מבחינה טכנולוגית תשפר מאוד את כושר הייצור של המערכת הסולארית שלכם.


חשבו על המערכת הסולארית כעל רכב. ככל שהרכב שלנו מתיישן, כך יש בו יותר ויותר תקלות ואנו מבלים את זמננו במוסך במקום על הכביש. כך גם במערכת הסולארית, ככל שהיא ישנה יותר, תפוקתה נפגעת בהתאם, ולכן, אם יש לכם מערכת סולארית שהותקנה אי שם בעשור הקודם, זה הזמן לשדרגה ולמקסם רווחים.

bottom of page